Община Пловдив спря услуга със споделени тротинетки в града |
__ 1 __
04/10/20 16:46:04 |
Компанията за отдаване на електрически тротинетки под наем "Лайм" (Lime) пусна днес услугата и в Пловдив, но малко след началото на предлагането на превозните средства, те бяха забранени от общината, съобщи радио "Фокус" - Пловдив. Оказа се, че проверка на Пловдивския общински инспекторат, разпоредена от кмета Здравко Димитров, не откри фирмата да има разрешително за дейността. За разлика от София в Пловдив няма и регламент за използването на електрическите тротинетки.
От общинската администрация обясниха, че на 28 септември на имейла на Община Пловдив е получено уведомително писмо за плановете на компанията за стартиране на дейност в град Пловдив, без да са предприети някакви последващи административни стъпки за издаване на разрешителни.
"Пловдив има нужда от алтернативни и екологични методи на придвижване, ние подкрепяме този вид услуга и ще се радваме да я предоставим за ползване на пловдивчани, но правилата важат за всички и трябва да бъдат спазвани. Предстои среща с представители на фирмата, за да бъдат изяснени техните намерения и обстоятелствата за незаконно предприетите от тях действия и да намерим решение", коментира кметът Здравко Димитров.
"Лайм" оперира в София от край на миналата година.
|
Е-тротинетките засега не превземат София |
__ 2 __
07/11/21 22:31:24 |
Броят на е-тротинетките се увеличи почти девет пъти в София за две години, но те все още не стигат до по-крайните квартали. Нарастването им не доведе до предричания от някои хаос по улиците, но забраната за каране по тротоарите не се спазва, а след ползване тротинетки често се захвърлят буквално навсякъде.
Вече над 1300 е-скутери на компаниите Lime, Hobo и Brum се ползват под наем в София, а в началото през август 2019 г. бяха 154. Компаниите обаче са препазливи в плановете си за увеличаване в столицата, а планират услугата в други градове.
Все още не са в ролята на довеждащ транспорт
Плановете, че тротинетките да станат довеждащ транспорт в кварталите до метрото и главните артерии на градския транспорт все още не се получават. "За да станат, трябва да ги има навсякъде. Като ги оставяме често в кварталите - до метростанциите и кръстовищата, хората ще започнат да разчитат на този вид транспорт", препоръча Петко Анчев, оперативен мениджър на американската "Lime" за България, Гърция и Кипър. Най-сериозният пробив извън центъра е в Студентски град, където тротинетките са буквално основен транспорт в посока мол "Парадайз" и втората метролиния. По този маршрут сега липсва обществен превоз.
Според оценката на Lime София може да "понесе" до 1200 тротинетки.
Велоалеите към НДК са най-предпочитани
Най-доброто място за каране на тротинетките са велоалеите, но в София тяхната мрежа е накъсана. Вероятно затова най-предпочитаният маршрут е по бул. "Дондуков" и ул. "Раковски" към НДК и Южния парк, където има обособени велоалеи. Средното пътуване трае 9 минути, което с началната такса струва около 3.50 лева.
За паркирането на тези возила Столичната община обособи близо 200 безплатни стоянки в синя и зелена зона. Гладът за паркоместа в центъра обаче трудно понася този жест и водачите на автомобили не се страхуват да паркират в тях. Контрольорите на Центъра за градска мобилност обаче не ги санкционират, тъй като тези паркоместа като безплатни не са им важни.
Пешеходците са търпеливи към каращите тротинетки, защото новото возило все още се възприема като "една от мерките за по-чист въздух в града", както обяви при старта им кметът Йорданка Фандъкова.
Тротинетките вече стигат до морето
"Ноbo" вече са във Варна и Пловдив, а "Lime" също е в Пловдив като се готви до края на есента да стигне до Варна, Бургас и Габрово. "В Стара Загора има сериозна велоструктура и затова там имаме 200 скутера, в Пловдив са 300", обясни Анчев.
Въпреки разрастването все още не е ясно дали тези возила ще се наложат като улеснение за кратки разстояния или са поредната европейска "мода", която бързо ще отстъпи с появата на следващата "новост".
Абсолютно е забранено карането по тротоари и в пешеходни зони
Позволено е карането по улици и шосета с ограничение до 50 км/ч, а разрешената скорост за тях е до 25 км/ч. Каската е задължителна за непълнолетни водачи, а при каране вечер се изискват светлини и светлоотразители. Забранено е двама души да се возят на една тротинетка, както и говоренето по телефон по време на управлението. |
Париж забранява електрическите тротинетки |
__ 3 __
03/04/23 20:52:32 |
Според резултатите от референдума, проведен вчера, парижките гласоподаватели са избрали да забранят отдаването под наем на електронни скутери във френската столица.
Градската управа съобщи, че 89% от гласувалите са подкрепили забраната за отдаване на скутери под наем, докато 11% са гласували за запазването им.
В референдума обаче са участвали само около 7% от имащите право на глас около 1,3 млн. души.
|
|